Szakmai felfrissülés a radnótis tanároknak

DKRMG Erasmus+ 2019

DKRMG Erasmus+ 2019

Tenerife - az első találkozások

2020. január 28. - L. Hegedűs Ildikó

A kurzus vasárnap délután ötkor kezdődött. Ez azt jelentette, hogy szinte egy egész napom volt a nézelődésre. Nem bántam különösebben, mert már több napi programot találtam magamnak, mint amennyire lehetőségem lesz.

Hosszas tépelődés után úgy döntöttem, hogy a szomszéd városba, az egykor fővárosként működő San Cristóbal de La Lagunába megyek el. Villamosra szálltam, amely szépen felvitt a majdnem 500 méterrel magasabban fekvő városkába. Hűvösebb is volt (csak 15 fok) és egy kicsit szemerkélt az eső, de így is nagy élmény volt: láttam katedrálist, sajátos helyi házakat, kisebb-nagyobb palotákat. Az egyik, szinte teljesen szokványos épületnek olyan kedves udvara volt, hogy be is mentem. Nagy meglepetésemre egy egykori kolostor és iskolai falai között találtam magamat, ahol változatos kiállításokat lehetett megnézni. Nekem legjobban az épületben még ma is működő, több évszázados múlttal rendelkező iskola szertárának kincsőiből rendezett kiállítás tetszett. Gondolom, a kémia és fizika szakos kollégák még jobban élvezték volna, de én nagyon örültem minden olyan tárgynak, amiről tudtam (vagy legalább sejtettem, mire való).

tenerife_27.JPG

Egy másik teremben egy Nelson admirálist ábrázoló monumentális festményt őriznek. Később kiderítettem, hogy Nelson Tenerifén is megfordult: 1797-ben az angol tengerészet hadihajói megtámadták a spanyol kikötővárost, de Nelson nagy bánatára elveszítették a csatát. Sőt, a csatában Nelson karját is találat érte, amit aztán részben amputálni kellett.

A kurzus délután 5-kor kezdődött. A teremben kb. 30-an gyűltünk össze - ez két különböző kurzust jelentett. A társaság nagyobbik része a speciális nevelést igénylő tanulókkal oktatásának kreatív módszereivel fog megismerkedni, míg  a kisebbség a játékok világában merül el. Az első foglalkozás közösen zajlott: mindenki bemutatkozott és mesélt egy kicsit az iskolájáról. Ez nagyon érdekes volt, hiszen hatalmas különbségek voltak az iskolák mérete és felszereltsége között.Megismertük a hét menetrendjét is: délelőtt az SNI-sek dokgoznak, délután pedig mi. Egyelőre azonban csak ennyi történt, a bemutatók után hamar szétszéledt a társaság.

A bejegyzés trackback címe:

https://dkrmgerasmus2019.blog.hu/api/trackback/id/tr8715431824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása