Szakmai felfrissülés a radnótis tanároknak

DKRMG Erasmus+ 2019

DKRMG Erasmus+ 2019

Tenerife - egy képzés vége

2020. február 09. - L. Hegedűs Ildikó

Nagyon hamar eltelt ez a néhány nap, úgy érzem, a téma is megérdemelt volna egy még részletesebb kifejtést, hiszen még csak éppen elkezdtünk ismerkedni a gamification néhány elemével.

A drámajátékokról már írtam, de jöjjön még néhány kép, csak hogy másoknak is kedvet csináljak.

csoport_03_1.JPG

csoport_05.JPG

csoport_06.JPG

csoport_07.JPG

 

Ezeken kívül eltöltöttünk egy kis időt különböző webes alkalmazásokkal is. Azokkal, amelyek segítségével bevihetünk néhány játékos elemet az órába. Ilyen a Kahoot! is, amit én már egy kicsit ismertem, hiszen a kulturális estre egy kvízjáték készültem (aztán még lett egy kis éneklés is). Azért jó volt egy kicsit jobban megismerni ezt az alkalmazást, mert tényleg népszerű és könnyen használható. (Megjegyezném, hogy hasonlóan jó, csak kevésbé ismert a Socrative oldala is, amivel szintén remek kvízeket lehet készíteni.) A másik alkalmazást nem ismertem, de nagyon hasznos lehet olyan osztályokban, ahol a diákok nem használhatják vagy nem tudják használni az okostelefont. Ez a Plickers - csupán a tanárnak van szüksége egy kivetítős laptopra és egy okostelefonra. Meg arra, hogy kinyomtasson a program segítségével megfelelő számú QR-kódot, amit a gyerekek megkapnak és amelynek elforgatásával jelezhetik a szerintük helyes választ. A tanár ezután beolvassa a kódokat, és a válaszok meg is jelennek a képernyőn, ha akarjuk

A képzés utolsó két napjára közös workshopokat terveztek a szervezők. Pénteken az interneté volt a főszerep: részletesen megismertük az eTwinnings és a School Education Gateway oldalait - be is jelentkeztünk, hogy a lehetőség szerint legtöbb alkalmazási területét megismerjük.

Ebben a foglalkozásban az volt a jó, hogy Ivan (a képzés vezetője) lehetőséget nyújtott a résztvevőknek is arra, hogy bemutassanak egy-egy oldalt. Sok jelentkező nem volt sajnos. Marcel, a szlovák fiatalember a Slido oldalát mutatta be, amelynek segítségével körkérdéseket lehet feltenni, illetve a hallgatóság kérdéseit lehet fogadni. Beszélt még a Canva oldaláról is, amely plakátkészítésre alkalmas.

Remek kis előadásától én is kedvet kaptam egy kis bemutatóhoz: én egy szófelhőkészítő oldalt és a prezit mutattam meg nekik.

Úgy gondolom, pozitív élményekkel távozhattam erről a képzésről: a hangulat nagyon jó volt, remek kis csoport jött össze (együtt kirándultunk és sokat beszélgettünk szakmáról és nem szakmáról), és a képzés vezetője is értette a dolgát (a helyszínt meg már meg sem említem... A korábbi képeken látszott, milyen csodálatos a sziget). Történelemtanári énem is kényeztetve volt a múzeumokkal: mind a hadtörténeti múzeum, mind a természettudományi-régészeti múzeum igazi kincsesbányának bizonyult. Csak azt hiányoltam egy kicsit, hogy a gamification mint teljes folyamat egy kicsit elsikkadt, de ennyi idő alatt valószínűleg nem is lehetett volna ennél jobban kifejteni. Mindenestre biztosan el fogam olvasni a tanfolyamhoz ajánlott és már ősszel beszerzett két könyvet (Games for actors and non-actors, valamint Gamification).

everybody.jpg

Kicsi, de nagyon jókedvű csoportunk:

gamification.jpg

És végül a kedvenc képen a kedvenc helyszínemen:

tenerife_csoport.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://dkrmgerasmus2019.blog.hu/api/trackback/id/tr9115466796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása