Szakmai felfrissülés a radnótis tanároknak

DKRMG Erasmus+ 2019

DKRMG Erasmus+ 2019

PPP or TTT? Avagy miért szeretik az angolok a rövidítéseket.

2019. augusztus 12. - Ráthné Murányi Rita

Kedves Blog Olvasók!

Immár két hét telt el, hogy megérkeztem Oxfordba és most már azt mondhatom, hogy megszoktam a környezetemet. Minden reggel busszal megyek az iskolába, ahol igazából az egész napom zajlik talán egy órás ebédszünetre van alkalmam, ha éppen nem a beadandó feladaton, vagy az óráimra készülök. Négy tanár továbbképző oktatónk van, akik nagyon szigorúan megkövetelik tőlünk mind az elméleti, mind a gyakorlati tudást. Az elején nem igazán tudtam hova tenni a szakkifejezések rövidítéseit, mint például, PPP, vagy TTT, vagy lehetne STT, de akár MFP is. Ugye milyen jól hangzik? Mintha csak egy választási kampány pártjait sorolnám fel, de itt tudományos a jelentésük, persze. Végül is minek kell megjegyezni hosszú kifejezéseket- Present- Practice, vagy Test-Teach-Test, Student Talking Time-vagy a nagyon sokszor emlegetett CCQ, azaz Concept Check Question. Igazuk van az angoloknak. Így egyszerűbb.

Ma az volt a feladatom, hogy végignézzem a kollégáim óráit és bizonyos szempontokat figyeljek meg. A megfigyelési naplóban megakadt a szemem a WC kifejezésen, de nem mertem megkérdezni a tanáromat, nehogy leleplezzem a tudatlanságomat. Ez mostanáig is talány maradt számomra. De még töröm a fejem rajta.

Vasárnap végre egy egész napot csavarogtam. Elmentem Woodstockba, jaj de nem ám a híres Woodstockba, az New York mellett van. Ez egy csendes kis városka, ami a Blenheim Palotával, Churchill családi birtokával vonzza a látogatók sokaságát. Sokan csak a városka széléig jutnak el, de én bemerészkedtem a régi városkába is, és jól is tettem. Gyönyörű kis kőkerítéses kőházak vártak rám, ahol a patak mellett megbújó kis kocsmában igazi angolos hangulatban ittam egy kávét a teraszon. Sokat nem időzhettem az asztalnál, mert a kellemes napsütés után hirtelen szakadni kezdett az eső. Ja, persze arról sohasem szabad megfeledkeznünk, hogy ez Anglia! Itt az ernyő olyan, mint a mobil telefon, mindig kéznél van. A Blenheim Palotánál is úgy piknikeztek az angolok, hogy időnként az ernyő menedékébe húzódtak, de nem a nap elől. Aztán békésen folytatták a piknikezést a következő záporig.

Szóval, így is lehet élvezni az életet. TSZE mindenkinek! Megfejtés:További Szép Estét!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dkrmgerasmus2019.blog.hu/api/trackback/id/tr9015006874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása