Szakmai felfrissülés a radnótis tanároknak

DKRMG Erasmus+ 2019

DKRMG Erasmus+ 2019

Első hét

2019. augusztus 05. - eleszoltan

67346683_688250588316240_8499527059427557376_n.jpg2018.07.29. A teremben megismerkedhettünk Bülent Dönmezzel, aki egy Dublinban élő török tanár, ő lesz a mi pártfogónk és mentorunk a következő két hétben. Egy rövid bemutatkozás után ismerkedési játékba kezdtünk, amivel nem csak a nevünket de a nyelvi szintünket is jól fel tudta mérni. Ezután mindenki bemutatta rövid prezentációját országáról, iskolájáról. Így jól el is ment az első nap.

A suli után mi, magyarok bandába verődve ráraboltunk egy helyi Burger Kingre, majd egy pubban öblítettük le egy kis ír nedüvel. Tökéletes zárása volt ez az első napnak...

2019.07.30. A suliba beérve Bülent egyből a dolgok közepébe vágott, felvezette a fő témánkat, a Googleclass használatát. Ez a platform valóban jól használható virtuális osztályteremként, rengeteg kisegítő lehetőséggel. Ráadásul lényegében minden egyéb online eszközhöz hozzá lehet rendelni, lévén Google termék, így már kiviláglott, hogy ez adja a keretét egész heti munkánknak. A Googleclass minden funkcióját kiveséztük bő három óra alatt, így jól elment az idő. A napra betervezett két programból így csak a Kahootra jutott idő, ami egy elég jó alkalmazás, bár én eddig azért nem használtam, mert van jobb. Ennek ellenére kifejezetten jó kis eszköz főleg a kisebbek részére, hisz nem szöveggel, hanem színkódokkal operál. A nap végén szerencsére az addig végig szakadó eső is elállt, így a csapattal megismételtük az előző napi kört, azaz egy gyors vacsi, egy kis beszélgetés egy pubban, majd irány haza.
img_0380.JPEG

2019.07.31A nap egy, az iskola által szervezett városnéző túrával kezdődött. Szerencsére Fingan Macintosh, aki idegenvezetőnk volt (ő az Europassnak otthont adó ULearn School egyik tanára), olyan helyekre vitt minket, ahol még nem voltam és így a történetei is újak voltak nekem. Elsősorban a 20. századi történelemről és a jelenkorról mesélt sokat (itt-ott egy kis helyi politikát is belekavarva, de ez csak megfűszerezte a mondanivalóját). A túrának csak egy baja volt. Még tudtam volna így vándorolni, sztorikat hallgatni pár órát, de hát tanulni jöttünk, nem várost nézni.

67628227_905237413152115_5703102332930097152_n.jpg

Ma elsősorban az online kvízkészítésre koncentráltunk. Ennek jegyében a tegnap elmaradt Quizezz alkalmazással kezdtünk, majd jött a Quizlet, mint a fő program erre az etapra. Jó ideig gyártottuk a kvízeket, majd végig is játszottuk őket. Anno én ebbe szerettem bele, de Bülent is megerősítette, hogy ez az egyik leghasználhatóbb a hasonló eszközök közül. 

A Quizlet után a StudyStack alkalmazása következett, de valahogy ez nem győzött meg. A Quizlet és a Googleclass alkalmazásai szerintem szinte feleslegessé teszik ezt, még akkor is, ha itt egy helyre vannak ezek beintegrálva. Ráadásul valahogy ez nem olyan szép. Tudom, hogy a funkcionalitás a lényegesebb, de a tanulóim is az alapján fogják az első véleményüket meghozni, hogy milyen a program kinézete. Itt igenis a külcsín is számít.

A suli után hatalmas bandába verődve megszálltunk egy közeli pubot, hogy együnk valami igazi ír ételt, ne csak a szokásos gyorskaját. Sajnos itt rövidre kellett fognom a tartózkodásom, mert siettem haza, hisz blogot kell írni...:) Annyit azért az ír ételekről, hogy lehet, hogy világhíres az ír stew, de egy jó pörkölt nokedlivel simán leveri... img_0378.JPEG

Ha elfáradtam és pihenni akartam, akkor a St. Stephen’s Green Parkban kerestem menedéket, itt néha órákat ücsörögtem és olvastam.

 

Ha pedig megéheztünk volt hogy a mexikói konyha remekeiből válogattunk.

img_0490.JPEG

2019.08.01. A negyedik napot a tegnap elmaradt Learninapps alkalmazással kezdtük, de csak érintőlegesen, hogy behozzuk a lemaradást. Ezen az oldalon hatalmas mennyiségű digitális táblára való feladatból válogathatunk illetve elkészíthetjük sajátunkat. Mondjuk a "Legyen ön is milliomos" stílusú játék nagyon vicces, viszont ez a program nem annyira alkalmas az én céljaimra, mert ezt max egy-két tanulóm játszhatja a táblánál, én pedig az egész osztályt szeretném egyszerre feladattal ellátni. De azért fogom használni időről időre. A Következő két alkalmazás a Popplet és a Canva volt. Az előbbiben gondolattérképeket lehet pikk-pakk összedobni, míg a másik egy designer program, amivel plakátokat lehet egyszerűen tervezni, ami fel tudja dobni az osztálydekorációt. Miután megismerkedtünk velük, rátértünk a nap fő attrakciójára, a TedED-re. Ez egy komplex feladatkészítő alkalmazás, amit főleg a Flipped Classroom módszeréhez lehet alkalmazni. 

2019.08.02. A hét utolsó iskola napján sem lazítottunk sokat. Egyből belevágtunk a Lyricstraining használatába, ami egy kiváló app nyelvtanuláshoz. Minden nyelvtanárnak javaslom. És ráadásul az általam kedvelt zenék közül is tucatnyit tartalmazott, így egy kis zenehallgatás dobta fel a kora délutánt. A következőben leginkább mobilos alkalmazásokat néztünk meg, először a FunEasyLearnt, ami egy jó kis nyelvtanulós program, majd az AClass-t, ami egyből lenyűgözött. Az AClass az Augmented Reality (megváltoztatott valóság) technológián alapuló oktatási app, aminek az a lényege, ha a program használatával a diákok egy meghatározott felületre mutatnak a telefonjuk kamerájával, akkor képek, videók, zene, vagy egy 3D-s modell jelenik meg. Már az elején láttam, hogy ezzel nagyon jó kis feladatokat lehet tervezni a tanulóknak, ami akár önálló akár csoportos feladatként is megállja a helyét, sőt kitörhetünk vele a tanterem kereteiből is. Ezt a programot találtam a héten a legjobbnak. Nagy potenciál van benne (képzeljünk el egy tankönyvet, ahol, ha a tanuló rámutat a telefon kamerájával a könyv ábrájára és a mobil képernyőjén elindul egy video további információkkal. Ez lenne a XXI. századi iskola...), de sajnos annyi gyerekbetegsége még van, hogy erősen bétás a program, viszont folyamatosan fejlesztik. Remélem gyorsan haladnak vele.... 

A zárófoglalkozásunk a képernyőről való videórögzítés volt, nem egy bonyolult folyamat, de ha valaki a Flipped Classroommal akar dolgozni, kifejezetten hasznos. 67513193_10151830410404953_8705448897067089920_o.jpg

A nap záróakkordja egy kis ünnepség volt, ahol elbúcsúztunk azoktól, akik befejezték a tanfolyamot (itt a program egy hetes etapokra bomlik és van aki csak egy hétre jött). 

 

2019.08.03. Az első hétvégi napunkon igazán korán kellett kelni, hogy beérjünk az iskolához. A program kirándulás volt a Giant's Causeway-hoz, dsc_4175.jpgÍrország északi részén. Reggel nyolcas indulással, alig három óra buszozással oda is értünk. Csodálatos látvány, nem is írok semmit róla, a képek magukért beszélnek. Visszafelé megálltunk Belfastban, ahol kiderült, hogy épp zajlik a Pride. Én mondjuk inkább a City Hallt választottam, ahol megismerhettem a város történetét. Mire végigértem a múzeumon, el is telt az idő, indultunk vissza Dublinba. Pár óra buszozás és egy gyors vacsora után haza is indultam, hogy kipihenjem a hosszú utazást....

A bejegyzés trackback címe:

https://dkrmgerasmus2019.blog.hu/api/trackback/id/tr6814995768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása